Frakt
Vi sender alle våre varer inntil en hvis størrelse og sum med posten. Herunder gjelder postens satser etter vekt og hvor man befinner seg i landet. Se www.posten.no for deres satser. Ved store leveringer bruker vi uavhengige transportører som Schenker, eller Ramberg. Når disse benyttes må du oppgi den kontaktpersonen (om det ikke er deg) som skal skal kvittere ut varene. Varene vil bli levert på dør ved bruk av disse transportørene og de legger ikke igjen varen dersom de ikke har en underskrift fra kontakt person.
Ekspedering av ordre
Normal frakttid er 2-4 dager avhengig av hvor du bor. Varer som ikke finnes på lager ved bestilling er spesifisert i produktbildet på shop`en og vil der gi deg informasjon om når den er ventet inn. Ordren vil i dette tilfellet splittes og porto kostnaden vil følge hver forsendelse. Varene kan også sendes samlet dersom dette er ønskelig.
Priser og levering
Alle priser i denne katalogen er i norske kroner inklusiv 25% moms. Porto er spesifisert i handlevognfunksjonen og vil variere i forhold til vekt på varen, hvor du bor og hvilken fraktmåte du ønsker.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling, eller deler av den, dersom:
Varen er utsolgt fra lager
Vi ikke mottar autorisasjon på din betaling
Vi oppdager feilaktig pris eller produktbeskrivelse
Du ikke møter kravene satt i disse salgsbetingelsene
Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse
Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Dersom det skulle være problemer med din bestilling, vil du bli kontaktet av hyttelivsenteret.no.
Gebyrer
Ved valg av betalingsmiddel faktura, vil det tillegges et spesifisert gebyr i handlevognen. Hvis du betaler med kredittkort, vil ingen gebyr påløpe.
Reklamasjoner
Reklamasjoner må skje innen 8 dager fra fakturadato via post@hyttelivsenteret.no.
Avbestillinger
Ordre blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du trenger varene før du bestiller. Avbestillinger må skje via post@hyttelivsenteret.no
Skade på varen
Hvis du oppdager at pakken er skadet allerede ved avhenting på postkontoret, må du melde fra om dette med en gang. Kontaktpunktet her er: post@hyttelivsenteret.no.
Oppdager du en transportskade først når åpner emballasjen må du snarest ta med deg hele forsendelsen inklusiv emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postkontoret hjelper deg med utfyllingen av sitt standard skadeskjema.
Mangelfull vare
Har vi sendt deg en mangelfull eller feilaktig vare skal den omgående returneres i originalemballasjen med betalt returfrakt og i vesentlig samme stand og mengde. Du taper din rett til å gjøre mangelen gjeldende dersom du ikke gir melding til oss om hva slags mangel det gjelder innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Dette meldes til: post@hyttelivsenteret.no. Dersom varen er mangelfull vil du få returnert rimelige fraktutlegg. For øvrig setter kjøpsloven en ytre grense for å påberope seg en mangel.
Angrerett
Angrerettloven gir forbruker en ubetinget rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å melde fra til selger innen 14 dager etter at forbrukeren mottok hele varen og opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte, herunder ANGRERETTSKJEMA. Angreretten utløper senest tre måneder etter at varen er mottatt eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Fristen anses overholdt dersom melding er avsendt innen fristens utløp og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. I meldingen skal forbrukeren opplyse hvilken måte varen vil bli returnert på. Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort. Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring. Forbruker skal tilbakeføre varen innen rimelig tid. Dette gjelder selv om forbrukeren ikke har fått det han eller hun har krav på å få tilbakelevert fra selgeren. Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selger mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet. Dersom du har postgirokonto eller bankkonto bes kontonummer opplyst. Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av forbrukeren, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig. Varer som er sendt gjennom posten eller selvstendig fraktfører skal sendes tilbake på samme måte eller leveres selger i originalemballasjen med betalt returfrakt med mindre noe annet er spesifisert. Forbruker plikter ikke å motta eller innløse en vare før den returneres selger, men kan isteden betale returkostnadene og be den som leverer varen om å returnere varen til selgeren. Det er imidlertid en forutsetning at kjøper gir melding til selger, innen 14 dager, om at angreretten benyttes.
ANGRERETTSKJEMA
Unntak og begrensninger i angreretten
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kjøpes side. Videre kan angreretten ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.
Garanti
Vi gir produsentens garantier. Under garantitiden, som regnes fra opprinnelig innkjøpsdato, gjelder garantien om noen vare tross normal anvendelse/montering skulle gå i stykker. Ved material- eller produksjonsfeil, reparerer eller bytter vi varen. Garantien på produktet vurderes ved hver enkelt sak og dekkes dersom garantihaver (produsent/importør/leverandør) samtykker i garantien.
Garantien gjelder ikke
- Feil oppstått ved unormal bruk eller ytre påvirkning.
- Kostnader for montering/demontering av feilaktig vare.
- Kostnader for reparasjon ved et annet verksted en det som er avtalt med Hytteliv Senteret
- Reisekostnader.
- Eventuell følgeskader forårsaket av den feilaktige varen.
- Rene slitedeler og forbruksvarer. Utover dette følger vi kjøpslovens regler.
svarer ikke for tap i næringsvirksomhet.
Webhandel og din sikkert
- Hvordan ivaretar vi din sikkerhet?
Vi benytter kryptert kommunikasjon for all overføring av sensitive data. Dette betyr at hele bestillingsprosessen, fra du legger inn email adressen din (enten som ny eller eksisterende kunde), foregår slik at dersom noen «avlyttet» linjen ville det ta dem mange år å knekke koden. Krypteringen som brukes er den sterkeste som er anbefalt og tilgjengelig idag (128-bit). Vær oppmerksom på at noen eldre browsers bare kan klare lav kryptering (40-bit). 40-bit er lettere å knekke enn 128-bit, men vi prater fortsatt om år for en hacker, og da koster det mer enn det smaker. For å sjekke om browseren bruker 128 eller 40 bit kryptering kan du flytte muspilen over låsen i statusfeltet nederst i browseren.
Når neste side kommer opp skal du se en lås nede i statusfeltet på browseren din. Dersom en advarsel kommer opp er dette fordi vi bruker samme sertifikat for flere websider – klikk ja/ok for å gå videre. Du kan klikke på denne låsen for å se informasjon om sertifikatet og hvem som har utstedet dette. De påfølgende sidene er ikke tilgjengelige uten at denne låsen synes i statusfeltet på browseren.
- Person/kredittkortnummer
Vi lagrer ikke personnummer – bruker det kun for kryptert sjekk mot kredittinformasjonsleverandør under bestilling. Dersom du betaler med bank/kredittkort lagrer vi nummeret, men dette nummeret er kun tilgjengelig over kryptert kommunikasjon selv for administrasjonsformål.
- Videresalg/formidling av informasjon
Informasjonen du gir oss når du bestiller er kun for oss. Vi sender aldri personlige data videre til tredjepart uten ditt samtykke.
Faktura/Klarna
Handle nå – betal etter levering
Når du betaler via Klarna faktura, handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har fått varene dine.
- Få alltid varen hjem før du betaler
- Betalingstid – alltid 14 dager
- Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon
- Alltid 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven
- Last ned fakturaene dine fra klarna.no
- Mulighet for delbetalinger
En avgift på 45 kr på første faktura tilkommer. Hvis betalingen uteblir, legges det til en påminnelsesavgift på 60,00 kr og en forsinkelsesrente etter gjeldende satser. Ved kjøpet foretas det en begrenset informasjonsinnhenting for at vi skal vite at du er den du hevder å være. De personlige opplysningene dine behandles i henhold til personvernloven, og det kan hende at disse blir brukt til markedsføring av spennende tilbud og tjenester.
Klarna konto – delbetaling:
Av og til er det godt å kunne betale i sitt eget tempo. Derfor kan du som velger delbetalingsalternativet – Klarna konto – selv velge hvor mye du vil betale hver måned. En annen fordel er at du får samlet alle kjøp hos Klarna på én konto. Det betyr én eneste faktura, uansett antall kjøp.
Lese mer? Følg linken: http://klarna.com/no/privat/klarna-konto
Klarna AB, organisasjonsnummer SE556737-0431
Norsk lov gjelder alltid. For videre innføring i dine rettigheter jmf:
http://www.lovdata.no/all/nl-19880513-027.html